Артыкулы
З 23 мая ўступаюць у сілу Летнія абмежаванні
У адпаведнасці з пастановай Мінтранса №10 ад 2019/03/06 г. з 23 мая па 31 жніўня 2019 г. пры дзённай тэмпературы паветра вышэй 25С на рэспубліканскіх дарогах з асфальтабетонным пакрыццём усталёўваецца Максімальная нагрузка на адзіночную вось не больш за 6 тон. Такія абмежаванні дзейнічаюць з 11 гадзін 00 хвілін да 20 гадзін 00 хвілін уключна.
Названыя абмежаванні не распаўсюджваюцца на платныя аўтамабільныя дарогі і ўчасткі платных аўтамабільных дарог па пераліку, прапісанаму ў адпаведным дадатку да Пастановы.
Акрамя таго, абмежаванні не распаўсюджваюцца на:
транспартныя сродкі, самаходныя машыны, якія ажыццяўляюць перавозкі пасажыраў, жывых жывёл, кветак, грузаў гуманітарнай дапамогі, бітумаў дарожных, бетонных і асфальтабетонных сумесяў, небяспечных грузаў, збожжа, камбікармоў, насення рапсу, насеннага фонду, малака і малочных прадуктаў, а таксама грузаў, якія перавозяцца ў транспартных сродках з ізатэрмічным кузавам, для захаванасці якіх патрабуецца захаванне спецыяльнага тэмпературнага і санітарна-гігіенічнага рэжымаў;
транспартныя сродкі, якія ажыццяўляюць перавозкі адходаў жывёльнага паходжання для іх утылізацыі і (ці) перапрацоўкі;
транспартныя сродкі, самаходныя машыны, якія ажыццяўляюць дзейнасць па ўтрыманні, рамонце і развіцці (узвядзення, рэканструкцыі) аўтамабільных дарог агульнага карыстання;
транспартныя сродкі, самаходныя машыны, якія ажыццяўляюць перавозкі, звязаныя з ліквідацыяй надзвычайных сітуацый і наступстваў дарожна-транспартных здарэнняў.
На аўтамабільных дарогах устаноўлены адпаведныя часовыя дарожныя знакі, для транспартных сродкаў, якія трапляюць пад абмежаванні, вызначаны пляцоўкі і месцы адстою. За перамяшчэннем “цяжкавагавікоў” будзе арганізаваны пастаянны кантроль.
Часовыя абмежаванні абумоўлены тым, што пры высокіх станоўчых тэмпературах дэфармацыйныя і трывальныя ўласцівасці пакрыццяў, якія змяшчаюць арганічныя звязальныя, істотна пагаршаюцца. Асфальтабетоннае пакрыццё пад уздзеяннем павышаных восевых нагрузак транспарту дэфармуецца, што прыводзіць да адукацыі ўвагнутасцяў, зрухаў, наплываў, хваляў бугроў і ўпадзін, да з’яўлення калейнасці. Таму ў мэтах забеспячэння захаванасці аўтамабільных дарог прымаецца рашэнне аб абмежаванні руху аўтатранспарту ў асаблівы перыяд складаных метэаралагічных умоў. Варта адзначыць, што падобная практыка прынята ў многіх краінах з падобнымі кліматычнымі ўмовамі.